وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه : بررسی‌میزان تطابق یافته‌های معاینات بالینی و نوار قلبی (E.C.G) با یافته‌های تست ورزش در حجاج بیت‌الله‌الحرام استان اردبیل در حج تمتع سال 1382

 
تاریخ: 05-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

بیماری ایسكمیک قلب، شایعترین، جدی‌ترین و یكی از كشنده‌ترین بیماریها در جهان است و این وضعیت نسبت به بیماریهای دیگر موجب مرگ و میر، ناتوانی و هزینه‌های بیشتری در كشورهای جهان می‌شود. بیماریهای عروق كرونر فراوان هستند، گاهی پزشك از روی علایم موجود در بیمار نمی‌تواند تصمیم بگیرد كه آیا وی مبتلا به بیماری ایسكمیک قلبی است یا نه، چرا كه علایم كاملاً تیپیک نمی‌باشند. تست ورزش از جمله روش هایی است كه در تشخیص بیماری عروق كرونر اهمیت فراوانی دارد. لازم به توضیح است، همانطور كه تشخیص ندادن بیماری ایسكمیک قلبی و تذكر ندادن به او و اطرافیان او گناهی نابخشودنی است، مارك بی‌مورد این بیماری را به شخص سالم زدن نیز كار بسیار اشتباهی است، زیرا اگر فردی در سلامت كامل باشد و ما اشتباهاً او را مبتلا به بیماری ایسكمیک قلب بدانیم و زندگی روزمره و فعالیت‌های او را محدود نماییم، وضعیت روانی بسیار بدی در فرد ایجاد خواهیم كرد و او با نومیدی خود را از دست رفته خواهد انگاشت. در این موارد و مواردی همچون تعیین پروگنوز مبتلایان به بیماری شناخته شده عروق كرونر و افراد بدون علامت كه قرار است در فعالیتهای سنگینی فعالیت نمایند و یا دارای ریسك‌فاكتورهای آترواسكلروز هستند لازم است تست ورزش بعمل آید تا اولاً مشخص شود كه آیا بیماری ایسكمیک قلبی وجود دارد یا نه و ثانیاً ظرفیت عملكردی و پروگنوز بیماران چگونه است.

 

هر سال میلیاردها ریال از منابع ارزی و ریالی كشور صرف هزینه معاینات و آزمایش‌‌های پزشكی قبل از سفر و مراقبت‌های پزشكی حین سفر حج حجاج بیت‌الله الحرام در كشور می‌شود. با توجه به اینكه اكثریت این حجاج به دلیل ترس جلوگیری شدن از سفرشان به حج، در

پایان نامه

 مراحل مختلف معاینات، سعی در كتمان كردن بیماری و مشكلات خود می‌نمایند و گاهاً معاینه اولیه كلینیكی و پاراكلینیكی این افراد ممكن است یافته پاتولوژیک مهمی را نشان ندهد و از سویی دیگر توجه به این نكته كه بیماری قلبی ـ عروقی بویژه مسائل ایسكمیک قلب، مشكلات زیادی در طول توجه به این نكته كه بیماری قلبی ـ عروقی بویژه مسائل ایسكمیک قلب، مشكلات زیادی در طول انجام مناسك حج برای این گروه از حجاج ایجاد می‌كند و هزینه‌های زیادی از نظر مراقبت و بررسی پزشكی قبل و حین سفر حج بر كشور تحمیل می‌كند، از چند سال قبل در حجاج مرد بالای 60 سال؛  «تست ورزش» به طور اجباری ، درحجاج زن بالای 60 سال پس از انجام مشاوره با متخصص قلب و عروق، در صورت صلاحدید پزشک متخصص و در سنین کمتر از 60 سال در هر دو جنس، پس از معاینات اولیه توسط پزشک کاروان ها؛ در صورت وجود مشکلات قلبی احتمالی،                               با مشاوره با پزشک متخصص قلب و عروق بر حسب مورد، در صورت صلاحدید پزشک، انجام می‌شود.

 

این تحقیق با در نظر گرفتن مجموع مطالب ذکر شده ؛ جهت بررسی لزوم انجام تست ورزش و میزان ارزش این تست در Screening ایسکمی قلبی در این گروه خاص از افراد (متقاضیان اعزام به حج تمتع)، و تعیین پروگنوز بیماری قلبی این افراد در طول سفر حج انجام شده است.

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه : بررسی یافته‌های الکتروکاردیوگرافی در بیماران مبتلا به آنوریسم بطن چپ ناشی از انفارکتوس میوکارددانلود پایان نامه ارشد: پیش بینی واردات برنج با روش های ARIMA و هالت وینترز »