وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد: بررسی رفتار خمشی تیرهای بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP

 
تاریخ: 05-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی


در این فصل تحقیقات انجام شده بر اساس موضوع و در سه زمینه بتن سبک، بتن الیافی و میلگردهای FRP ارائه می شود و در ادامه تاریخچه و نحوه ساخت بتن سبک، بتن الیافی و GFRP مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین تئوری خمش تیرها و آیین‌نامه ACI در مورد طراحی تیرها با میلگردهای FRP مطرح گردیده است و تحقیقات انجام شده و نتایج آنها در مورد استفاده از میلگردهای FRP در سازه‌ها و نیز بتن های الیافی و سبک ارائه می گردد.
2-2- بتن سبک
1-2-2- تاریخچه
اساساً بتن سبك یک ماده جدید نیست و از روزگار امپراطوری رم تاكنون شناخته شده است. به کارگیری سبكدانه بیشتر براساس مواد خام در دسترس بوده است. در آلمان و نروژ تنوع وسیعی از انواع سبك دانه‌ها براساس رس منبسط شده (Liapor and Leca) تولید شده

پایان نامه

 است. در هلند از سوی دیگر، تكنولوژی تولید سبك دانه براساس Fly ashتوسعه یافته است. در ایسلند، كاربرد سنگ سخت یک روش معمولی است كه تكنولوژی توسعه یافته براساس پامیس می‌باشد[3].

عملیات حفاری نفت، مجال استفاده از بتن سبك برای سكوها را فراهم نموده است. در طی دوره سال‌های 73- 1960 حدود 15 پل دهانه بزرگ با بهره گرفتن از بتن سبك Leca بر روی رودخانه‌ها در هلند ساخته شد.
تحقیق گسترده و توسعه سبك دانه (LWA) و بتن دانه سبك (LWAC) به خوبی اروپا، در ژاپن و آمریكای شمالی نیز انجام گرفت. در آمریكا تحقیق روی بتن سبك سازه‌های دریایی به وسیله مهندسان ABAM انجام شد، كه در چارچوب ACI ولی با نتایج و توصیه‌های ارزشمند نسبت به كاربرد LECA برای اهداف دیگر نیز انتشار یافت[3].
2-2-2- تعریف سنگدانه های سبک
سنگ دانه‌های با وزن كمتر از  1120 عموماً به عنوان سبك دانه در نظر گرفته می‌شود. جهت مقایسه، بیشتر سنگ دانه‌های معمولی نظیر ماسه و شن دارای جرم حجمی انبوهی در حدود 1520 تا 1680 می باشند. سبك دانه‌ها به دلیل تخلخل زیاد، دارای وزن مخصوص ظاهری كم هستند. طبقه بندی سبك‌دانه‌ها بر مبنای منابع، روش‌های تولید و كاربرد نهایی آنها می‌باشد[1].
[1] Light Weight Aggregate
[2] Light Weight Aggregate Concrete


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد: بررسی رفتار خزشی خاک ماسه ای مسلح شده با الیاف ژئوسنتتیک در شرایط آزمایشگاهیدانلود پایان نامه ارشد :تحلیل بصری نقوش اساطیری ساسانی و نمود آن »