وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد: مطالعه تطبیقی مدیریت منابع انسانی از دیدگاه امام علی(ع) و نظریه های مدیریت منابع انسانی معاصر

 
تاریخ: 05-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

:

امروزه بشر بیش از هر زمان دیگری اهمیت مدیریت را در امور مختلف در می یابد واقعیت این است که گسترش روز افزون نیازها در کنار محدودیت منابع و امکانات ، علم مدیریت را بیش از پیش مهم ساخته است شاید به همین دلیل باشد که موفقیت و یا عدم موفقیت یک جامعه در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی ، اجتماعی و…. را می توان در نوع مدیریت موجود در آن دانست.

 

استفاده مطلوب از سرمایه های سازمانی در ایجاد بهره وری نقش بسزایی دارد امروزه چون در مدیریت علمی، منابع انسانی به عنوان سرمایه عمده به شمار می آید لذا در ایجاد بهره وری در سازمان حائز اهمیت است. مدیریت مبتنی بر شناخت از روش های استخدام، به کار گماری و نگهداری منابع انسانی در استفاده از این منبع، متوازن با سایر منابع سازمانی بهتر می تواند کار ساز باشد. شناخت ها در زمینه هایی که ذکر شد مستلزم شناخت مدیر از مدیریت، به اندازه یک پدیده اجتماعی ، شناخت از نقش ها و رسالت سازمانی و شناخت از  رکن عمده از ارکان تشکیل دهنده سازمان یعنی مدیریت منابع انسانی است.

 

بدین گونه مدیر یک سازمان در می یابد چرا کارکنان در سازمان اهمیت دارند؟ رابطه عملکرد کارکنان با جامعه چیست ؟ کارکنان چگونه باید جذب و استخدام شوند؟ داوطلبان استخدام باید از چه شرایط احرازی برخوردار باشند؟ شرایط احراز چگونه باید تعیین شود؟ پس از تأمین ، نیروی انسانی چگونه باید نگهداری شود؟ و ابعاد رضایت شغلی چون ایجاد انگیزش در کارکنان چگونه شکل می گیرد؟ همه موارد

پایان نامه

 در راه داشتن منابع انسانی واجد شرایط است که مدیر با پاسخ به سوالات بیان شده و عملیاتی کردن آنها ، سعی در حصول اهداف مطلوب سازمانی دارد که کارایی کمی و کیفی منابع انسانی را با هم مورد توجه قرار می دهد. امروزه نظرات مختلفی درباره منابع انسانی مطرح است که هر یک به نوبه خود در کمال این مدیریت ، جایگاهی خاص دارد در عصر حاضر یعنی در قرن بیست و یکم ورود بی امان تکنولوژی در سازمانها، بیش از قرن گذشته است این امر موجب شده است که فرد همراه تخصص خود، در به کارگیری وسایل تکنولوژیک نیز متبحر باشد در نتیجه معیارهای کاری تغییر کرده و همچنین موجب تغییر در عملکرد مدیریت منابع انسانی شده است. امروزه رقابت سازمانها در هر جامعه و بازارهای جهانی در عرضه محصول و جلب مصرف کننده نسبت به گذشته بیشتر شده است. امکان پیشی گرفتن سازمان های مشابه از یکدیگر، نتیجه عملکردی است که نیروی کاری سازمانها ارائه می دهند نیرویی که بطور مطلوب وارد سازمان  شود و به طور مطلوب نگهداری شود. مدیریت منابع انسانی وظیفه دارد استراتژی هایی را جهت تأمین و نگهداری منابع انسانی به کار گیرد (عسکریان، 1391)

 

در این فصل به کلیات طرح تحقیقاتی در زمینه مطالعه تطبیقی مدیریت منابع انسانی از دیدگاه امام علی(ع) و نظریه های مدیریت منابع انسانی معاصر خواهیم پرداخت و با زمینه بروز مسأله تحقیق، اهمیت و ضرورت اهداف و مفاهیم کلیدی و کاربردهای حاصل از انجام این تحقیق آشنا می شویم.


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه:بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی، انتقال دانش، خلق دانش و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: بیمه آسیا)دانلود پایان نامه ارشد:بررسی رابطه بین تبلیغات موبایلی و قصد خرید مصرف کنندگان (مطالعه موردی: فروشگاههای پوشاک مردانه شهرستان رشت) »