وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه:بررسی عوامل تاثیر گذار بر یادگیری سازمانی و اندازه گیری آن در در شبکه بهداشت و درمان خنج

 
تاریخ: 05-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

و سازماندهی، بیان مسأله ،هدف پژوهش، ضرورت و اهمیت پژوهش ، سؤالهای پژوهش، متغیرهای پژوهش ، واژگان تخصصی ، قلمرو پژوهش.

 

فصل دوم- شامل پیشینه پژوهش، نظریات مختلف درباره یادگیری سازمانی ، راهكارهای ارتقاء آن و سازمان های یادگیرنده و چارچوب مفهومی پژوهش.

 

فصل سوم- شامل روش پژوهش، روش های آماری و نحوه جمع آوری اطلاعات است

 

فصل چهارم- شامل یافته‌ها و تجزیه و تحلیل آنهاست.

دانلود مقاله و پایان نامه

 

 

فصل پنجم- شامل نتیجه‌گیری و پیشنهادات است.

 

بیان مسأله:

 

در یک دنیای نامطمئن ، جایی كه همه ما به  یقین می‌دانیم كه هیچ چیز مطمئن نیست، ما به سازمان هایی نیازداریم كه به طور مستمر خودشان را از نو بسازند، خود را از نو كشف كنند و به خودشان مجدداً نیرو بخشند اینها سازمان های یادگیرنده‌اند ، یعنی سازمان هایی كه عادت به یادگیری دارند. بدون این عادت یادگیری، آنها تصویرآینده را به خواب هم نخواهند دید، چه رسد به آنكه امیدی به اداره كردن این تصویر ایده‌ال داشته باشند.(هندی، 1378)

 

بیش از نیمی از جمعیت ما جوان و آماده كار است كه تعداد زیادی مشغول به تحصیل یا فارغ‌التحصیل از دانشگاه ها می‌باشند و برخی از آنان از بهترین دانشگاه های دنیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و به ازاء هر صد هزار نفر، 2000 دانشجو داریم و یک سوم جمعیت مشغول به تحصیل قبل از دانشگاه می‌باشند.

 

در طی 20 سال گذشته 250 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بر روی صنایع مدرن و مدرنیته كردن صنایع صورت گرفته است. این در حالی است كه مساحت ایران 000/648/1 كیلومتر مربع و تراكم جمعیت 36 نفر در هر كیلومتر می‌باشد. علاوه بر این 9/8 درصد ذخایر نفتی و 20% منابع گاز دنیا در اختیار كشور ماست باتوجه به مورد مذكور جای سوال است كه چرا رشد تولید خالص داخلی ما پائین است و صادرات غیرنفتی كشور به سختی از 6/4 میلیارد دلار فراتر می‌رود و وابستگی شدید به صادرات نفت خام داریم. جواب این است كه سازمانها در كشور ما دچار فقر یادگیری می‌باشند و یادگیری برای سازمان های امروزی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و همچنین برای پیاده‌سازی مدیریت دانش نیاز به سازمان های یادگیر و ارتقای یادگیری داریم. (رحمان سرشت، 1382، ص4).

 

عدم توجه به محیط ، ساختار نامناسب و فرهنگ ضعیف سازمانی می‌توانند، به عنوان موانع یادگیری سازمانی باشند. اما سازمانها باتوجه به پدیده جهانی شدن و تغییرات تكنولوژی – سازمانی ناچار به افزایش سطح یادگیری سازمانی می‌باشند به افزایشی كه منجر به پدید آمدن سازمان یادگیرنده می‌شود.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد : بررسی انگیزه های شغلی کارکنان در محیط بیمارستان آبادهدانلود پایان نامه ارشد : طراحی مجموعه مسکونی در یزد با نگاهی به حضور کیفی نور »