وبلاگ

توضیح وبلاگ من

داتلود پایان نامه ارشد :بررسی معماری پایدار

 
تاریخ: 05-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

موزه علم و فناوری فضایی است که در کنار فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی به آموزش نیز پرداخته می‌شود و در این پروژه سعی بر آن بوده است تا مفاهیم پایداری طبیعی نیز گنجانده شود. این موزه در کنار آموزش و گسترش علوم جدید به تشویق افراد در جهت استفاده از انرژی‌های نو و سبز نیز می‌پردازد تا فرهنگ پایداری طبیعی را نهادینه نماید.

 

در ادامه قابل‌ذکر است كه در تهیه این مطالب هرگز ادعایی نیست كه توانسته باشیم به تمام زوایای مورد بحث اشاره‌کرده باشیم ولی دلگرمی و امید این است كه این مجموعه ناچیز بتواند افق فكری جدیدی در برابر دیدگان بگشاید. یعنی اینكه توسعه روحیه پژوهش در بین جوانان نیازمند به فعالیت و تبلیغ فرهنگی است. و فضای معماری چنین فعالیتی موضوع اصلی این پروژه پایان‌نامه می‌باشد فضایی فرهنگی ـ پژوهشی با خصوصیت منحصر به خود كه كاربران عمده آن افرادی با سنین جوانی و نوجوانی می‌باشند.

 

1.2          روش تحقیق

 

رساله حاضر به طور کلی از دو بخش عمده مطالعات (بخش اول) و طراحی (بخش دوم) تشكیل شده است و هر بخش در زیر فصل‌های خود مراحل شناخت و شكل‌گیری پروژه را می‌شناسانند. بخش اول شامل مطالعات پایه (مبحث پژوهش و ابعاد آن) می‌باشد. بخش دوم نیز شامل تعیین اجزاء و عناصر و تدوین برنامه‌ فیزیكی،‌ مبانی طراحی، بررسی روابط عملكردی، سازمان‌دهی فضایی، جا نمایی اصلی عناصر پروژه با توجه به زمینه، لكه‌گذاری، طرح مقدماتی و طرح می‌باشد.

 

تفكیک مباحث رساله به دو بخش بر این اساس بوده است كه مطالب بخش اول مباحثی را در برمی‌گیرد كه به طور کلی پیش از شروع طراحی توسط مطالعات باید زمینه را برای طراح مشخص نماید و طراح بر اساس آن‌ ها فرایند طراحی را آغاز می‌كند كه با توجه به فقدان چنین مطالعات و دستورالعمل‌های مدونی در زمینه موضوع رساله، بخش اول به این مباحث اختصاص پیدا كرده است تا بر اساس نتایج این بخش، طراحی هدفمند و واقعی‌تری در بخش دوم انجام شود. رساله حاضر بر اساس مطالعات كتابخانه‌ای، مراجعه به ادارات و ارگان‌های مربوط و

پایان نامه

 بررسی اسناد و مدارك آنان در رابطه با موضوع، مصاحبه با اساتید، صاحب‌نظران و مسئولان به صورت شفاهی انجام شده است.

 

1.3          ضرورت تحقیق

 

علم و گسترش آن در هر جامعه از ملزومات انكارناپذیر در جهت پیشرفت همه‌جانبه آن جامعه می‌باشد. و هر چه در روح و روان آن جامعه بقا یابد، تأثیر بیشتری را در بستر فعالیت خود نمایان می‌سازد و درعین‌حال نیرو می‌گیرد و به حیات خود ادامه می‌دهد تا در اندیشه نسل‌های دیگر با تداوم و تسلسل بارور می‌شود.

 

پیشرفت‌های علمی زمانی در جامعه‌ای دوام می‌یابد كه ضمن حفظ هویت‌های خود، ساختار تفكرات بشری در هر جامعه را به بهترین نحو ممكن سازمان‌دهی كند و در عین ‌حال خود را در چارچوب اصول حاكم بر آن جامعه منطبق كند.

 

امروزه پیشرفت‌های تكنولوژی در كشورهای جهان علی‌الخصوص كشورهای در حال توسعه سبب اقتدار و برتری نمایش‌های قدرت در زمینه‌های مختلف می‌شود.

 

جابجایی اطلاعات و دستیابی به تكنولوژی یكی از اركان توسعه جوامع شناخته می‌شود. توسعه تكنولوژیک و حفظ موقعیت جامعه در صدر جوامع به‌روز دنیا، نیازمند فراهم شدن اسباب و لوازمی خاص و برنامه‌ریزی‌ای هدفمند با تكیه بر شناخت عمیق از موضوع می‌باشد. در ایران به عنوان یک كشور در حال توسعه علی‌رغم توجه به این مسئله و انجام برنامه‌ریزی‌های كلان در جهت توسعه علمی كشور، متأسفانه به ایجاد بستری مناسب برای پیشرفت علمی از پایه انجام نمی‌شود. پایه‌ای كه با اتكا به جوانان بااستعداد این مرز و بوم می‌توانند راهگشای بسیاری از مشكلات امروزه جامعه ما باشد.

 

از آنچه به طور خلاصه در این قسمت ذکر شد، به طور كلی می‌توان به لزوم توجه به گسترش و عمومی شدن پژوهش‌های علمی در كشور پی برد و همچنین ضرورت توجه به گسترش مراكز علمی تحقیقاتی در شهر بیشتر نمایان می‌گردد.

 

تهران چه در سطح ملی و چه به لحاظ بین‌المللی یكی از مهم‌ترین شهرهای ایران می‌باشد كه می‌تواند خود را به عنوان یكی از قطب‌های علمی و تكنولوژیک منطقه مطرح كند.

 

رشد نسبی جمعیت و پایه‌های جوان جمعیتی كه اصلی‌ترین منبع تأمین نیروی پژوهنده در کشور می‌باشند و همچنین نیاز به مراكز تحقیقاتی در این شهر، در این رساله به طراحی موزه‌ی علم و فن‌آوری به عنوان یکی از مهم‌ترین فضاهای تحقیقاتی و تكنولوژی در شهر پرداخته شده است.

 

تعداد صفحه : 155

 

قیمت :14700 تومان

 

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

 

 

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

 

 

پشتیبانی سایت :        *       serderehi@gmail.com

 

 

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

 

 

 

 

—-

 

پشتیبانی سایت :       

 

*         parsavahedi.t@gmail.com


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه ارشد : بررسی سفالینه های گورستان لما با تاکید بر نقوشدانلود پایان نامه ارشد : بررسی تطبیقی ویژگی های اجرای ساز قیچک ایرانی و ویولن آلتو »